.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رویترز: احتمال رد شدن پیشنهاد آتش‌بس در غزه بعید است
رویترز به نقل از یک منبع آگاه می‌گوید احتمالا حماس به پیشنهاد آتش‌بس که توسط میانجی‌های مصری و قطری تنظیم شده، پاسخ مثبت خواهد داد.
رویترز: احتمال رد شدن پیشنهاد آتش‌بس در غزه بعید است

به نقل از خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام فلسطینی نزدیک به مذاکرات آتش‌بس می‌گوید که بعید است جنبش حماس پیشنهاد آتش‌بس را رد کند، اما بدون اطمینان از اینکه رژیم صهیونیستی متعهد به پایان دادن به جنگ می‌شود نیز آن را امضا نخواهد کرد.

 

به گزارش این خبرگزاری، میانجی‌های قطری و مصری این هفته اولین پیشنهاد ملموس برای توقف طولانی جنگ در غزه را به مقامات حماس ارائه کردند. مقامات مصری و قطری پیش از این با سران رژیم و آمریکا در این خصوص گفتگو کرده بودند. 

 

حماس می‌گوید در حال مطالعه متن پیشنهاد آتش‌بس و آماده‌سازی پاسخ آن است. 

 

مقام فلسطینی که با رویترز مصاحبه کرده می‌گوید متن توافق شامل ۴۰ روز توقف جنگ است. در این دوره آتش‌بس، حماس احتمالا گروگان‌های غیرنظامی را آزاد می‌کند. مراحل بعدی شامل آزادی سربازان صهیونیست و تحویل اجساد گروگان‌های مرده است. 

 

این مقام فلسطینی می‌گوید انتظار دارد مقامات حماس به متن پیشنهاد پاسخ مثبت داده و در ادامه بر خواسته‌های خود تاکید کنند. به گفته او «برای امضای توافق، باید اطمینان حاصل شود که اسرائیل متعهد می‌شود جنگ غزه را پایان دهد و به طور کامل از این منطقه محاصره شده خارج می‌شود». 

 

در صورت حصول توافق، این طولانی‌ترین مدت توقف در جنگ خواهد بود. پیش از این و در ماه نوامبر، طرفین به مدت یک هفته آتش‌بس اعلام کردند. 

 

آژانس‌های بین‌المللی برای کاهش فاجعه انسانی توقف طولانی‌تری را درخواست کرده‌اند. جنگ غزه ۲.۳ میلیون نفر را بی‌خانمان کرده و نیمی از ساختمان‌ها را ویران کرده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.